marți, 25 iunie 2019


Strategii de manipulare prin mass-media




„Erau doi călugări, unul mai tânăr, altul mai bătrân. Amândoi au același viciu, fumează, lucru interzis de regulamentul mănăstirii. Ei trebuie sa ceara permisiunea șefului mănăstirii sa fumeze. A doua zi când se reîntâlnesc, numai călugărul bătrân continua sa fumeze.
- Cum se face, îl întreabă cel tânăr, adică ție ți-a dat voie să fumezi? De ce eu nu am voie?
Cel bătrân îl întreabă: 
- Cum ai formulat cererea?
- L-am întrebat dacă în timp ce mă rog pot și să fumez… și mi-a interzis în mod categoric asta. 
Imagine similară- Asta-i toată diferența, îi răspunse călugărul bătrân. Eu l-am întrebat dacă în timp ce fumez pot să mă și rog!”
 
 
 
Manipularea se bazează pe o strategie controlată, invizibilă. Mesajul manipulator este conceput pentru a înșela, a induce în eroare, a face să se creadă ceva ce nu exista. 
Chiar dacă manipularea este făcută la inițiativa unei persoane, aceasta va servi de fiecare data unui grup de interese. Manipularea este o metoda prin care ideile propagate sunt acceptate de receptor și determină formarea unor convingeri noi și reacții conforme cu interesele celui care a pus în practică sistemul de propagandă. Pentru a fi eficientă, manipularea, oricât de grosiera ar fi, trebuie să dea senzația telespectatorului că are deplina libertate de gândire și decizie.
A 'manipula' înseamnă a mânui, a conduce - un aparat, o instalație, un vehicul, bani, obiecte, și nu în cele din urma OMUL - o armata, un popor, o adunare oarecare de oameni, o familie, un părinte, un copil, iar cei care accepta MANIPULATORII, se numesc MANIPULAȚI.
Tu în care categorie te înscrii? 

Notă: Fragment preluat de pe site-ul http://www.rasfoiesc.com/business/marketing/STRATEGII-DE-MANIPULARE-PRIN-M24.php

 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu